2011. augusztus 26., péntek

Egy kis inspiráció a hétvégére 8.

Annyi szépséges kardigán jött velem szembe az utóbbi időben, hogy nem volt kérdéses, a mai inspirációs bejegyzésembe kardigánokat válogatok össze. Íme a kedvenceim. :)

Szerelmes vagyok ebbe a kardigánba, amióta megláttam, alig tudok másra gondolni. Kell nekem! :) Ha Neked is tetszik, a mintáját a tervező, Jo Storie oldalán tudod megvásárolni. Érdemes szétnézni nála, további nyalánkságokat találsz a galériájában.


Másik kedvencem ez a könnyű kis ujjgyakorlatnak ígérkező kardigán Beata Jezek tollából. Gyors és egyszerű darab, bárki ruhatárába könnyen beilleszthető, számomra a szezon jolly jokere. :) Az ingyenes leírását innen töltheted le.


Ha még ennél is egyszerűbbre és gyorsabbra vágysz, íme egy kedves kis aszimmetrikus kardigánka. Mire elkészülsz, már vége is ennek a hőségnek, és viselheted egyből. :) Az ingyenes leírását itt találod. 



Régóta a listámon szerepel ez a kardigán, még nem kötöttem ilyen ujjmegoldású darabot, ezt szeretném kipróbálni. A tervezője, Bonne Marie Burns nagy kedvencem, és nagyon jól követhetőek a leírásai, csak ajánlani tudom. Nézzetek szét az oldalán, több tűre kívánkozó kardigánt találhattok nála. A Cerisara kardigán leírását pedig itt vásárolhatod meg.




Klasszikus fazon, amit én mondjuk egy élénkebb színnel dobnék fel a drámaibb hatás érdekében. Legyél bármilyen testalkatú, minden bizonnyal jól fog állni ez a kardigán. Az ingyenes leírását egy regisztráció után innen letöltheted.




Minden részletében izgalmas, mégis lezser kardigán, egyszerre tradícionális és modern, tökéletes viselet munkahelyre, vagy egy bevásárláshoz a piacon is. Ritka az ilyen darab, ami úgy illik bármihez, úgy olvaszt be bármilyen helyzetbe, hogy mégis kiemel. Bocs, a nagy szavakért, de engem megérintett ez a kardigán. Forduljak pszichológushoz? :) Ha Neked is tetszik, a leírását itt tudod megvásárolni.




Joji Locatelli argentin tervezőnő izgalmas munkái lenyűgöznek, egytől egyig különleges mind. A mostani kedvencem tőle a fenti Pole névre hallgató kardigán, amelynek a leírását itt vásárolhatod meg. Kíváncsi lennék, hogy a ravelry-n található munkái közül Nektek melyek tetszenek a legjobban.




Azt hiszem, nem is kell magyaráznom, hogy miért tetszik ez a kardigán, szerintem kevesen nem viselnének egy ilyen finom munkát magukon. :) A kardigán az Interweave Knits őszi számában található, amelynek a digitális verzióját megvásárolhatod itt, vagy Nálunk, a boltban is belelapozhatsz a magazinba.




Kate Davies Manu kardigánja mellett elmentem a megjelenésekor, de ez a változata igazán mesés, ugye? :) A kardigán leírását itt vásárolhatod meg.




Nézz szét a fonalaid között, és ha találsz olyan kb. S/sport vastagságú fonalat, ami egy pulcsihoz kevés, egy kendőhöz vagy boleróhoz viszont sok, és eddig nem igazán volt ötleted rá, hogy mit készíts belőle, akkor lenne egy remek javaslatom. A Hazel kardigán a vékony fonal-vastag tű-különleges minta szerencsés találkozásának köszönhetően mindössze 3o deka fonalból készül, könnyű, de mutatós darab. A leírását itt vásárolhatod meg.




Nem találtam ehhez a kardigánhoz egy jó képet, de Lisa Mutch Altostratusa szintén a vékony fonal vastag tű sikeres kombiációjára remek példa. Nézd meg tőle még feltétlenül az Exposed és a Vanadium kardikat is. A linkeken található ravelry oldalakon tudod őket megvásárolni.




Ez a Whisper, azaz suttogás névre hallgató kardigán már régóta kedvencem, ezért nem hagyhattam ki ebből a felsorolásból sem. A kardigán mintája az Interweave Knits 2oo9-es tavaszi számában található meg, vagy egy kicsi változtatással a tervezőjétől, Hannah Fettigtől vásárolható meg itt. Tőle a csipkefonalból kötött Featherweight kardigánt ajánlom még a figyelmetekbe.




Cecily Glowik MacDonaldot már említettem, mint tervezőt, akinek a munkáit kedvelem és követem. Tőle az aktuális kedvencem a Rosabell kardigán, de a régebbi munkáit is mind elfogadnám. Cecily összes kardigánja között itt szemezgetehetsz. Engem a Hampton vonz leginkább közülük. Neked van tőle kedvenced?




Carol Feller Pecan Crush kardigánja is nagyon a fogamra, azaz a tűimre való, ha Nektek is tetszik, a leírását itt lehet megvásárolni.




Egy kardigános válogatásból nem hagyhatok ki egy Barkás ajánlót sem, Kutas-Keresztes Ági Wish Me Luck kardigánja a jövő héttől a Barka Fonal oldalán is megvásárolható lesz. Addig is Ági oldalán láthattok róla további képeket, illetve a ravelry-n is jó páran megkötötték már az elmúlt hetekben. Ági nemzetközi szinten is egyre népszerűbb, aminek nagyon-nagyon örülök, igazán büszkék lehetünk rá. Hajrá Ági! :)




Rendetlenkedik a blogger, nem tudok további képeket feltölteni, úgyhogy a horgolt kardigánokat a jövő hétre vagyok kénytelen halasztani. Remélem, a kötötteknek is sokan örültök, és találtok köztük néhány inspiráló darabot. Van a fentiek közt olyan, amit idén ősszel tuti meg szeretnél kötni? :)
  
  

16 megjegyzés:

Cinkepiri írta...

Nem túl keskeny asszonyszemélyen hogyan állna az az aszimmetrikus kardigánka? Nagyon tetszik!


A többi is szép, de rajtam ténsasszonyosan állnak az átlapolós kardigánok... A lila ezek között a liebling.

ungerzsuzsi írta...

A padlizsánlila átlapolós!!!! Lájk.

Varga Gabi írta...

Cinkepiri, nem túl keskeny asszonyszemélynek is jól állna az az aszimmetrikus kabátka, csak ne sajnáld belőle az anyagot. Akkor követsz el csak vele hibát, ha kicsit is kötözött sonka hatást keltesz vele összetűzve. Ha mellesleg sem vagy "keskeny", akkor viszont le kell beszéljelek róla, nem lenne igazán előnyös.

anyahajó írta...

Van pár, ami pont a stílusom. Már csak a kötéssel kéne megbarátkoznom.
Asszimetrikusat nemrég horgoltam - persze szimmetrikusnak indult, csak valamit elszámoltam és elcsúszott az egyik raglánvonal. Na, ez a kedvenc kardim, szuper jó és mindenki megjegyzi, hogy milyen vagány :D Kár, hogy nem tudom megismételni ugyanígy.

zazálea írta...

azért kell lefogyjak, hogy köthessek magamnak kardigánt, ez van.
most még nem kötök, hogy állna rajtam, na,meg az a rengeteg fonal,tiszta pocsékba menne

fogyjunk már le.....

Sch Gabi írta...

Nálam Cecil Glowik összes holmija nyerő. Nagyon finom, elegáns darabok mind.

Kiváncsi lettem a horgolt gyűjtemányre...

Irenka írta...

Hú, de klasszakat válogattál össze! Többet is szívesen megkötnék közülük, ahhoz a kis egyszerű aszimmetrikushoz gondolatban már fonalat válogatok. :)

Hena írta...

Erösen támogatom a "fogyjunk már le" oldalt :D

Nagyon szép válogatás!

Gabella írta...

Hú, az a csipkés hátú!!! Meg ahova tovább mászkáltam, ezt találtam: http://www.ravelry.com/patterns/library/penelope-7 Hű meg ha! :)

Millie írta...

Nálam a Pole viszi a pálmát :-)!

Cinkepiri írta...

Gabi, köszönet! Hát én mellesleg sem...

Sebaj, van két lehánygyermekem /11, 18 és a 21 éves pótlány/ akiknek még köthetek ilyen szépségeket. Engem az is szórakoztat ha létrehozhatok ilyesmit. Sőt!

Júúj, az utólag feltett kis finomságok is nagyon bejönnek!

Tündérviola írta...

Nagyon szép pulcsik!!! Nagyon várom már a horgolt blokkot. Lehet kérni horgolt őszi gyerekruha ajánlót is?

Szilvi írta...

Óóó, az az első kardigán! nem találok rá szavakat, telibe talált! Anyukám szerint úgy állna rajtam, mint tehénen a gatya, elnézést:), de mivel nekem még nemigen megy a szép, egyenletes kötés, valószínűleg egyhamar nem kezdek neki. A többi is mesés, én meg kardigánmániás vagyok. A horgoltakat is nagyon várom!

Eskimoka írta...

Nekem a Pole tetszik a legjobban, mind fazonra, mind színre!

sche írta...

Gabi, ez a második írásod, ami elgondolkodtatott, hogy meg kéne tanulnom kötni. No de addig is, nagyon várom a horgolt kardigánokat is, remélem a héten engedi a rendszer a csatolás.

ungerzsuzsi írta...

Azon töprengek, hogy mutatna a második kardigán Fesztivál Hullócsillagból? És hogy vajon meg tudom-e csinálni a minimális kötös tudásommal... :)