2011. augusztus 18., csütörtök

Férjvadító piros tunika



A piros a leghevesebb érzelmi és fizikai reakciókat kiváltó szín, felgyorsítja ez ember belső folyamatait, növeli a légzésszámot, és emeli a vérnyomást. A tudatalattinkra is hatással bír, pszichológiai vizsgálatokkal bizonyították, hogy a férfiak a piros ruhás nőket vonzóbbnak és kívánatosabbnak tartják, mint a bármilyen más színbe öltözötteket. Ez persze nem azt jelenti, hogy most azonnal rohanjunk, és öltözzünk tetőtől-talpig pirosba, aztán holnaptól a lábunk előtt hever a fél város, de egy kicsit több piros senkinek nem árthat. :)




Nekem is jót tett ez a bevállalós szín, és a férjemre is igen lelkesítően hatott. :) Kukoricából készült Tengeri fonalunk ribizli színéből kötöttem ezt a tunikát, de meg ne kérdezzétek, hogy hány gombóc fonalból! Nehezen szánom rá magam felsőruházat kötésére, inkább kiegészítők kerülnek ki a kezeim közül mostanság, de ezzel a vastag fonallal viszonylag gyorsan elkészült még rám is ez a nem kis darab. A Tengeri a vastagsága ellenére nagyon könnyű és simogatnivalóan puha, ebben az időben ideális viselet.




A minta Kim Hargreaves Lagoon-ja, a Nectar című könyvből. Még Eszternél tetszett meg tavaly, amit mályva színű Gerlepárból kötött, mostanra lett nekem is egy ilyenem, csak csípőt is takaró hosszban. :) Tudtátok, hogy a ravelry-n Wondrlanding Eszter lenti fotója szerepel a Lagoon minta kedvcsináló főfotójaként? Ugye, büszkék lehetünk a mi Eszterünkre? :) Ha pedig esetleg még nem ismered Wondrlanding blogját, mindenképp nézz szét nála, csupa igényes munka kerül ki a kezei alól.




Visszatérve a tunikára, a piros-kék szerelésem szerves részét képezi egy Vadjutka fülbevaló, ami sajnos a képeken nem igazán látszik, ezért Judit engedélyével az Ő egyik fotóját is felhasználom.




Gombhoz a kabátot alapon, ehhez a még tavasszal vásárolt fülihez készült a piros tunika, és került hozzá a többi ruhadarab. Lehet, hogy hülyeség ennyire odafigyelni minden apró részletre, de nekem csak így kerek a világ, így érzem magam igazán jól a bőrömben, ha összhangban van minden. :)




Pont miközben ezt a bejegyzést írtam, jött a meghívó Vadjutka boltjának a megnyitójára. Véletlenek márpedig nincsenek, ezért úgy érzem, feltétlen meg kell osztanom Veletek a megnyitó hírét. A Boltavató mulatság 2011. augusztus 25-én, 18 órakor lesz a Madách tér 5. szám alatt, részleteket itt olvashattok róla. Lesz zene, koccintás, tombola és 15%-os kedvezmény minden ékszerre. Ki nem hagynám, találkozunk ott? :)

20 megjegyzés:

oui írta...

A pirosra én is most kezdek ráállni, pedig szőke-kék kombó vagyok. De a piros mindenkinek jól áll!:) Nekem kifejezetten a férjem mondta, hogy kicsit pirosodjak be.
De Neked a fekete hajhoz nagyon megy!

Ilona írta...

Te Gabi! Biztos, hogy csak a piros szín hatott olyan lelkesítően a férjedre? Van ott azért már is...

MrsYarnart írta...

igen, csinos vagy a tunikában, nagyon jól áll a piros!

vadjutka írta...

Hú, nagyon csini vagy!
És én is gombhoz a kabátot alapon szoktam öltözni sokszor :-)

Köszi a terjesztést és várok mindenkit szeretettel!

Cinkepiri írta...

Nagyon csinos vagy ebben a piros tunikában is.

Valahány kilód van, mindet úgy viseled hogy az pont kellőnek látódik.
Nem soknak és nem kevésnek.

Jó rád nézni.

MrsYarnart írta...

igaza van Cinkepirinek, amit én azzal egészítenék ki, hogy ruhát, színt, frizurát és egyéb testi adottságokat tudni kell viselni. és te ügyesen megtaláltad a stílusod. én eddig cápahálókat kötöttem, és igyekeztem minél kisebbnek tűnni, ami az én magasságom és súlyom mellett - valljuk be - lehetetlen vállalkozás. azt hiszem, ideje nekem is valami pirosat viselni!

Irenka írta...

Mrs Yarnart és Mamzi már megfogalmazták a mondókám, remek a külsőd, és jól áll a piros.:)
Eszter blogját én is szívesen látogatom, és ámulok a csodás munkáin.

Mamucni írta...

Jól áll neked ez a piros (is). De engem kiráz tőle a hideg magamon:o( Nem nagyon találtam rá arra a pirosra, amit fehér bőrrel és vörös hajjal el tudok képzelni,.... inkább a föld szinekre voksolok. Igaz, láttam már nagyon szép piros táskát meg cipőcskét, de maradtak a kirakatban.

Ágota-Lencsi Művek írta...

egyértelmű lájk!:)

Eskimoka írta...

Nagyon jól áll!
A piros (vagy inkább vörös?) mindig nyerő! Én ezen minta http://www.ravelry.com/patterns/library/sylvi
alapján gondolkodom valami átmeneti kabát megalkotásán, amit kibélelek, de a lényeg a szín lenne!

HEra írta...

Szerintem baromi jól nézne ki Pest egy csomó piros ruhás nővel és a földön hentergő pasikkal...;))))

Varga Gabi írta...

Köszönöm a kedves szavakat. Nagyon messze vagyok attól, hogy elégedett legyek e külsőmmel, de szeretem magam így is.
MrsYarnart, merni kell élénk színeket viselni túlsúllyal is, hisz a tapéta mintájába esélytelen ekkora fazonnal beolvadni, nem igaz? :) Remélem, be mersz vállalni pirosat vagy más élénkebb színt, amitől eddig esetleg tartottál. Hajrá! :)
Mamucni, ez egy hideg piros rajtam, de próbálkoztál már egy téglavörössel? Vagy az már sok a jóból? :)
Eskimoka, azzal a mintával már én is szemeztem, de egy kabáthoz még nincs elég kitartásom. Talán ha már nem 46-os méretben kell elkészítenem. Ha megkötöd, mindenképp számolj be róla, kérlek!

Varga Gabi írta...

HEra: :)))
Ilonamamzi: valóban, de azért az a kis piros sosem árt. :)

Amaranta írta...

Gabi!

Nagyon csinos vagy benne, nem is csodálkozom a férjvadító mivoltán. Viszont ezt meg kell osztanom veled... Nézegetem a képeket, odajön a kisfiam és csak annyit kérdez:

- Anya ez te vagy?

Mondom nem, a Gabi néni. Tetszik neked?

- Igen.

Mire én, hogy szerintem is nagyon klassz az a pulcsi.

- Akkor talán neked is kötnöd kellene egy olyat!

Szóval teljes a siker férfikörben, a fiam meg aztán tényleg rajong a hölgyekért (5 éves) :-)

Szép napot!

Varga Gabi írta...

De édes! :) Ezek szerint nem csak a férfiakra, hanem már a kispasikra is hat a piros. Nem lehet elég korán kezdeni! :)

Szilvi írta...

:))) most már nekem is muszáj valami pirosat készítenem!
HEra: :)))

Kriszti írta...

Szuper ez a vadító piros tunikád. Nem is látszanak benne az esetleges plusz kilók.

Én 1 év alatt fogytam annyit, hogy már nem csak az "ápol és eltakar" fazonok mintáit nézegetem. Ja, és az utolsó pillanatban rendeltem egy kis piros Barkaságot. Ez azért nagy szó, mert 1 piros ruha vagy kiegészítő sincs a ruhatáramban (még?).

wondrlanding írta...

Hű de jó lett a tunika, így megvadítva! Az embernek tényleg kedve támad azon gondolkodni, hogy nem inkább pirosban kellene-e a következő kötnivalót...
Köszönöm a kedves szavaid a blogomról, munkáimról - irulok-pirulok:)

Gabella írta...

Nagyon jó! Én imádom a pirosat!

Szilvi írta...

Eszter pulcsija is szép, de a Te verziód jobban tetszik. Jó a piros kék színösszeállítás, dögös a szerelésed na.