2011. július 30., szombat

Egy kis inspiráció a hétvégére 5.

Azt ígértem korábban, hogy a nemrég érkezett könyveimet fogom mind bemutatni, de ezt az ígéretemet később fogom csak betartani, mert rengeteg egyéb mutogatnivalóm van. Nem baj, nem szaladnak el, majd csemegézek még belőlük. :) Annyi szépséget találtam mostanában, amik mind sorra kerülnek, de a sok-sok ígéretes anyag közül elsőként a hét legnagyobb durranásáról szeretnék írni. Megjelent Brooklyn Tweed könyve, a Wool People, erről mesélnék kicsit.


Brooklyn Tweed név Jared Flood-ot, egy férfit(!) takar, aki köt, fon, tervez, fotózik, és akinek az igényességgel párosult egyedi stílusa gyorsan utat talált a siker felé. 


Íme, néhány példa a munkáiból a teljesség igénye nélkül:


Az izgalmas kendő mintáját itt veheted meg.


Egy igazi őszi darab innen.


Bármilyen kabáthoz illő sapka innen.




Mutatós sapka innen.


Uniszex sapi innen.

A kesztyű mintáját itt vásárolhatod meg.


A híres Turn A Square sapi mintáját ingyenesen letöltheted innen.
(Ha nem vagy regisztrálva a ravelry-n, szívesen elküldöm emailben.)


A szintén népszerű Noro sál rövid receptjét itt olvashatod.



Ez a babatakaró egy terítő továbbgondolása, az ingyenes mintát innen töltheted le.


Jared a tervezés mellett egy saját fonalat is piacra dobott még tavaly Shelter név alatt, hogy az amerikai birkák gyapját propagálja. A fonalat nem próbáltam - a borsos ára elriasztott - de remek minták készültek rá, az biztos. Jared maga is készített terveket, és idén más tehetséges tervezőket is felkért, hogy álmodjanak köteményeket rá. Ennek az eredménye a Wool People kiadvány, amiből az alábbi munkák a kedvenceim:


Vega sapi Alexis Winslow-tól. Számomra eddig ismeretlen volt a tervező, és az eddigi munkái nem is igazán nyűgöztek le, de ezután a sapi után figyelni fogom. :) A sapi mintája itt vásárolható meg.

Seraphin kendő Lucy Sweetlandtől.


Sullivan kardigán Whitney Gegg-Harrisontól.


Alegheny pulcsiruha Thea Colemantől.



Shadow pulcsi Olga Buraya-Kefeliantől.


Levenwick aszimmetrikus kardigán Gudrun Johnstontól


Dolman pulcsi Kirsten Johnstone-tól.


A fentiek közül több projekt tervezője is megérdemelné, hogy kiemelten foglalkozzunk vele - Olga és Gudrun munkáit különösen ajánlom a figyelmetekbe - de én most egy kevésbé ismert, és a magyar közízléstől egy kicsit távolabb álló stílusú tervezőt mutatnék be, az utolsó pulcsi mögött álló Kirsten Johnstone-t. 


Mint már említettem, szeretem az egyszerűt, és Kirstentől pont erre számíthat az ember. Intelligens, nemes egyszerűségre. Az ausztrál tervezőnő munkáin egyértelműen érzékelhető az építész végzettsége, de egy erős ázsiai hatást sem tagadhat le. Íme, néhány példa:


Kozue stóla/sál (juhéj, tudok kollázst készíteni. :)


Hordhatod a Tetsubou sapkát buggyosan, anélkül, oldalra fordítva vagy lófarokkal. Gyerekek részére is ideális, mert állítható a mérete. De a legnagyobb erénye, hogy még azoknak is jól áll, akiknek semmilyen más sapka nem jó.
Kötelező darab.


Kifordítom-befordítom, mégis kardigán a Kakomu kardigán. :)


Seven circle nyakbavaló, Ingyenes minta a ravelry-n.


A sisak sapiba szerelmes vagyok (tetsubou sisakot jelent japánul), muszáj megkötnöm. :) Neked van azonnal tűre kívánkozó kedvenced?

27 megjegyzés:

muzsi írta...

hááát, a legfelsőt valaki elkészíthetné nekem :)

orsolya vanessza kiss írta...

Na, mennyit kerestem olyan sapkát.. amiből az én czopfom kijön :)))

Egyébként a félregombolt rőt mellény gyönyörű. :)

Jutka írta...

Csábítás nagymestere vagy!
Tűre kívánkozó kedvencem több is van, sajnos időm már kevesebb.
Megkötős sapi a lányomnak nagyon, nagyon!

Millie írta...

Imádom ezeket a hétvégi inspiráció bejegyzéseidet!
:-)

Szilvi írta...

Az a Tetsubou sapka tényleg elképesztően jó! Úgy is lehet viselni, mint valami korabeli főkötőt. :)
Az első kendő meseszép, az a csipke bizánci/mór (?) épületdíszítésekre emlékeztet. Sajnos kötésben nem vagyok éppen profi. :(
A Seraphin kendőt is viselném, azok a fonatok!
És hát a Dolman pulcsi... gyönyörű. :)

Szilvia írta...

Nekem a seven circle. MÁr jó ideje tervezem az elkészítését...Különben pedig az összes közül a legfelső a kedvencem:)

Eszter írta...

Shadow és Dolman pulcsik... ááá... :) kezdhetek udvarolni anyunak :)

ursa minor írta...

Gyakorlat hiányában azt hiszem egy udvari kötőnőt kell fogadnom, mert az a lila kendő a legtetején és a sárga kardigán nagyon illegeti magát előttem. Hmmm...
A pulcsiruha is, de azt a deréktáji részeim igazából elfelejthetik ;)

Carrie írta...

Hű, de szépek megint! Az első kendőre pont tegnap áhítoztam valahol :-D

Amaranta írta...

A Kakomu kardigán, vagy valami ahhoz hasonló. Bár ha igazán őszinte akarok lenni, akkor lehet, hogy a legelső kendő.

Tudtad, hogyha rákkantittok a Turn A Square sapka képére, egy gyönyörű kesztyű képe jelenik meg? :-)

Cinkepiri írta...

Az az aszimmetrikus kardigán nagyon megtetszett.

Még soha nem kötöttem semmit sem sárga vagy sárgás fonalból, ki kellene próbálnom!

Varga Gabi írta...

Örülök, Lányok, hogy most is tudtam szépeket hozni. Szerencsére a bőség zavarával küzdök, annyi mutogatnivalóm van. :)
Ildikó, érdekes, Neked a múltkor sem működött a link, pedig nekem igen, és más sem jelzett hasonlót. Mindenesetre beteszem Neked a Turn A Square linkjét közvetlenül: http://www.ravelry.com/patterns/library/turn-a-square
Ha onnan sem megy a letöltés, szólj, és szívesen elküldöm a leírást. :)

Judit Eszter írta...

A legelső képnél megálltam egy ideig, csodás, elkészíteni.....nem lehet könnyű!

Erika írta...

Tényleg csuda jó, szívfájdítóan klassz dolgokat mutattál, Gabi!
A seven circle tuti készül!!!
A 2. képhez - őszi leveles - melyik Barka fonalat ajánlanád?
Az asszimetrikus kardigán is az esetem! Még a színe is!

Amaranta írta...

Gabi!

A link most működik, már el is mentettem, mert tetszik az a sapi. Férfias, férfim az meg van nekem közvetlenül 3 is, és akkor a nagyapákat még nem számoltam bele.

Ha a képre kattintok, akkor nem a sapka képe jön fel nagyobba, hanem egy kesztyű, ami egyébként csodaszép.

Szilvi írta...

Az a kesztyű tényleg gyönyörű, de vajon miért az jelenik meg a sapka nagyobb képe helyett? :)

Varga Gabi írta...

Azt a képcserét én sem értem, de ha már így alakult, akkor feltettem a kesztyűt is. Ez egyike azoknak a projekteknek, amiket terveztem bemutatni, aztán kíméletlenül kihúztam. Nem összeválogatni nehéz őket, hanem azt eldönteni, hogy melyik ne kerüljön fel, hiszen egy bizonyos mennyiség felett már emészthetetlen lenne. A jóból is megárt a sok. :)

Erika, az őszi stóla mintája vékonyabb és vastagabb fonalból is jól mutatna, egyéni preferencia, hogy a Te szemed melyiket találja szebbnek. Én Dívából, Dámából vagy Diplomatából kötném, de a rusztikussága miatt a Pillangó ősziesebb árnyalataiból, gyömbérből vagy pagodából is el tudom képzelni. Azok most ráadásul akciósak is, vagy inkább ne vigyelek kísértésbe? :) Pedig nekem az a dolgom, hogy gaz csábító legyek. :)

Erika írta...

Gabi, köszi, jól teszed a dolgod! :)
A kísértésbe már "belementem" :)

Ahama írta...

Jared -ről nyugodtan mondhatjuk, hogy klasszikus. És az, hogy mellette profi fotós is, megduplázza az élvezeteket. A lila kendőn komolyan gondolkozom.

A többi ajánlatod is jöhetne persze, jól ezek a heti ajánlók :).

Szilvi írta...

Jaj mindegyik nagyon jó! Próbáltam megfejteni ezt az utolsó nyakbavaló mintát de nem értem egyáltalán. A többivel így már nem is próbálkozom.Sajnos ez olyan bosszantó.

Varga Gabi írta...

Csipkebogyó, melyik résznél akadtál el? Szívesen segítek. Nagyon egyszerű minta, biztosan el tudod készíteni, nem szabad feladni! :)

Kriszti írta...

Ha a csábítás a célod, akkor megnyugtatlak. Már nagy mestere vagy a csábításnak. Előbb a fonalak, most meg ezek az inspirációk...

Melyik a kedvencem? Azt hiszem ebben a sorrendben nekem is megfelel(né)nek.

Zsófi írta...

megihletett a nyár:)

Csilla írta...

Több is tetszik de főleg a mustársárga kardigán.

Mona írta...

Mindig a legelő(d) a legtutibb :)

Erika írta...

A férfisapi mintéjét ígérted mailben a ravelry-n nem regisztráltaknak, én szeretném megkapni! Köszi!

Varga Gabi írta...

Erika, küldtem. :)